Kraanat auki!, 1.2.2020 13:00, Mikkelin teatteri

Kraanat auki!

1.2.2020 13:00

Mikkelin teatteri

Vuosi 2020 käynnistyy Esteryn porukalla LA 1.2. klo 13 ystävyyden ja kulttuurin makuisasti, kun menemme yhdessä 54 yhdistyksen joukolla katsomaan Mikkelin teatteriin Kraanat auki! -musikaalia, joka kertoo kahden ystävyksen arjesta, pikkulapisiperheen kiemuroista ja parisuhteiden kitkoista.”Antiglamour-musikaali” etenee laulut edellä ja huumorikin kukkii syvissäkin vesissä polskivan tarinan edetessä. Ystävyys ja sen kestävyys katkoistakin huolimatta on esityksen perusta.

Lavalla säihkyvät Mikkelin teatterin omat ihanat laulavat näyttelijät Tuuli Anikari ja Marjaana Viitanen. Orkesterikin koostuu aidoista alun perin mikkeliläisistä huippusoittajista: Juho Valjakka – piano, Jani Luoma ja Eero Nurmela – kitarat sekä Juho Puikkonen – bassot.

Kraanat auki! oli iso menestys Helsingin Kaupunginteatterissa 1995 Eija Ahvon ja Susanna Haaviston esittämänä. 20 vuotta myöhemmin Haavisto päivitti tekstin tälle vuosituhannelle ja musikaalia on sen jälkeen esitetty muun muassa Espoon Kaupunginteatterissa ja Porin Teatterissa.

Käsikirjoitus ja ohjaus Susanna Haavisto
Musiikin sävellys Juha Tikka