» Ajankohtaista

Tuettujen lomien haku vuodelle 2021

25.10.2020

Tuetut lomat tarjoavat virkistysmahdollisuuksia henkilöille sairauden tai sosiaalisten syiden vuoksi . Neuroliitto tarjoaa ensi vuodeksi 5 tuettua lomajaksoa. Lisää lomista ja neuvoja hakuun saat osoitteesta  https://neuroliitto.fi/tieto-tuki/tuetut-lomat/ Halutessasi voit myös osallistua verkkotapaamiseen ti 3.11. jossa kerrotaan lomavaihtoehdoista ja lomien hakemisesta. Osoite ilmoittautumiseen on http://tapahtumat.neuroliitto.fi/tapahtumat/ Lomien omavastuu on 20 e/vrk ja niillä on täysihoito.

Ota päivittäinen liikuntatuokio rutiiniksi

4.5.2020

Toimintarajoitteisille aikuisille suositellaan 150 minuuttia liikuntaa viikossa. Se ei ole paljon, ainoastaan 22 minuuttia päivässä. Reippaan liikunnan tunnistat siitä, että hengästyt hieman. Kannattaa käydä katsomassa Neuroliiton YouTube-kanavalta löytyviä liikunta- ja kehonhuoltovinkkejä. Niistä löytyy esimerkiksi ilman välineitä tehtäviä lyhyitä jumppia ja aamuherätys, jossa keskitytään rangan likkuvuuteen. Tutustu myös Suomen paralympiakomitean kuminauhajumppaan seisten tai pyörätuolissa http://youtube.com/finnishparalympic.

Tilaa Neuroliiton kuntoutuskurssien tiedote suoraan sähköpostiisi

23.8.2019

Neuroliiton kuntoutussuunnittelijat urakoivat ensi vuoden sopeutumisvalmennuskurssien parissa saadakseen koottua kurssipaletin juuri asiakkaidemme tarpeisiin. Lue lisää klikkaamalla tästä.  Tilaa itsellesi Neuroliiton kurssitiedote, niin saat MS-tautia tai harvinaista neurologista sairautta sairastaville tarkoitetut kurssien tiedot suoraan sähköpostiisi. Tilaa Neuroliiton uutiskirjeitä klikkaamalla tästä.